Agrifair - Historie společnosti

Historie společnosti

Vývoj nelze zastavit...

Před 19 lety jsme předpokládali, že hlavním předmětem naší činnosti bude prodej a servis zemědělské techniky. Naše logo mělo tuto naši činnost plně symbolizovat…


 

Během následujících let jsme ovšem svoji činnost rozšířili. Naše staré logo, věrné našim prvotním podnikatelským záměrům, začalo naše zákazníky mást. Nějakou dobu jsme se snažili přizpůsobit logo našim novým aktivitám, rozšířili i název naší firmy a chtěli jej tak přizpůsobit těmto novým aktivitám(Agri fair – POWER LIFT). Poté jsme se rozhodli náš „výsostný znak“ unifikovat – zjednodušit tak, aby znázorňoval neustálý vývoj naší společnosti a zároveň naznačoval to, že naše firma je celek, který je složený z několika středisek a jako celek nebude nikdy uzavřený dalšímu vývoji.
Zároveň jsme se rozhodli zkrátit název firmy na původní AGRI FAIR s.r.o. Byli jsme moc rádi, že náš dvorní grafik, Ondra Klos z Pardubického Studia grafického designu Ondřeje Klose a Matouše Mědílka, naše logo- tedy symbol charakterizující naši firmu - ztvárnil jako rostlinné buňky, které se neustále vyvíjejí, obnovují a jsou jedna s druhou spojeny. Vždyť vztah k přírodě a zemědělství je nám tak blízko ( prodej zemědělské techniky, výstavba bioplynových elektráren)….

Nové logo ale má také symbolizovat do sebe zapadající ozubené soukolí dobře pracujícího stroje (prodej, servis a vývoj zdvihacích a manipulačních zařízení, prodej dopravní techniky…). Činnost každé naší divize - střediska je pak graficky zvýrazněna jakýmsi „podlogem“ – znakem složeným z buněk našeho loga. Tento znak se stane postupem času symbolem jednotlivých středisek. Případné naše ostatní aktivity (podpora sportu a kultury, organizování sportovních či kulturních akcí apod.) najdou také svůj znak – podlogo-který bude opět vytvořen ze stejných „buněk“ nebo „ozubených kol“ jako naše hlavní logo.

K pochopení významu loga ještě přikládám názor Grafika Ondřeje Klosa :

Klasická marketingově-zbožštěná fráze: „Logo je základem firemní vizuální identity.“ Ale co je logo? Je toto vůbec správný postup? Můžeme začít budování firemní vizuální identity něčím, co tradičně vnímáme pod pojmem logo? Vytvoří nám tento flíček v rohu inzerátu a nekonečné bezvýznamové kompoziční hry s takovým „obrázkem“ něco jako podporu skutečné identity? Těžko. Takový způsob přemýšlení o designu dnes vede už jen k průměru. Abychom skutečně pomohli firemní vizuální identitě, musíme vytvořit něco s možností opravdového obsahu. Netvoříme hotovou výpověď, protože to, co potřebujeme říci, se v této době stále posouvá. Tvoříme jazyk, mantinely vyšších hodnot pro nekonečná konkrétní sdělení. Tvoříme systém. Firma s opravdu silnou identitou a tváří jako je Agrifair si zaslouží, aby tato její pravá podstata byla vidět, a ne jen tvorbu kostnatých iluzí."


 Vážený zákazníku, Moc by nás těšilo, abyste nás v naší nové firemní vizuální identitě poznali. Abyste nás viděli tak, jak vidět být chceme – jako rodinnou firmu, která má svoji tradici a které přitom není cizí přirozený vývoj a expanze. Jako firmu, která ví, že na prvním místě byl, je a bude férový (faktový…) lidský přístup.


Vedení společnosti AGRI FAIR s.r.o.

iso